ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Хореографічне мистецтво – найбільш масова й доступна форма виховання учнів, джерело збагачення особистості. Завдяки систематичній хореографічній освіті учні набувають не тільки професіональних навичок, а й здобувають правильну й гарну поставу, ходу, пластику, грацію, зміцнення м’язів тіла, працьовитість, спритність, дисципліну, витримку, музикальність, почуття ритму. Вміння гарно й правильно танцювати – це важливий засіб підвищення культури поведінки учнів. Вихованість, чуйність, милосердя, почуття колективізму, повага та увага до старших, до своїх товаришів, після занять хореографії стають нормою культурної поведінки учнів.
Танець – це сукупність виражальних і організованих рухів, що підпорядковані загальному ритму, який втілений у завершену художню форму. Кожен хореографічний твір потребує від учнів емоційності, творчої активності, мобілізації всіх фізичних та духовних сил.
Головна мета програми полягає у вихованні гармонійно розвиненої особистості шляхом естетичного, музичного та фізичного впливу хореографічного мистецтва.
Завдання програми – вивчення історії хореографії, класичного танцю, народного танцю, бального танцю, сучасного танцю, ритміки, елементів акробатики з урахуванням вікових особливостей учнів, від простого до складного.
Програму складено відповідно до розроблених програм Міністерством освіти і науки України та Науково-методичним центром середньої освіти для творчих об’єднань, позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів. Дана програма складена для колективу, який свою діяльність здійснює у формі ансамблю танцю. Програма розрахована на восьмирічне навчання учнів віком від п’яти - шести років і пропонується колективам початкових, основних т вищих рівнів. Для початкового рівня – 2 роки навчання, для основного рівня – 3 роки навчання, для вищого рівня – 3 роки навчання. У процесі роботи програму можна змінювати на розсуд керівника, враховуючи конкретні умови для даного колективу.
Представлена програма складається з навчально-тренажної підготовки, класичного екзерсису, вивчення танцювальних елементів та композицій різних напрямків хореографії. Для досягнення вагомих успіхів з хореографії необхідно приділяти значну увагу чіткому технічному виконанню рухів, створювати умови для сприйняття учнями програмного матеріалу за допомогою наочних засобів та методично правильної подачі інформації.
Головний зміст занять – навчально-підготовча робота і виконання хореографічних композицій. Організаційно-виховна робота будується з урахуванням мети та завдань, змісту та форми роботи ансамблю та позашкільного навчального закладу в цілому.
Заняття в кожній групі проводяться: початковий рівень, основний рівень – 2 рази на тиждень по 2 години, вищий рівень – 3 рази на тиждень по 2 години
Учбовий рік розподіляється на два семестри. Кожного семестру проводяться контрольні та відкриті заняття. В кінці кожного навчального року проводяться концерти-звіти для батьків, учнів ансамблю та жителів району.
|