АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ
в 2013-2014 навчальному році
Педагогічний колектив РЦДЮТ у 2013-2014 навчальному році працював над методичною темою «Формування духовно зрілої , творчої, соціально-активної особистості в рамках ЛОТВ»
В 2013-2014 навчальному році перед педагогами центра ставилися наступні завдання:
- підвищення ефективності процесу навчання;
- розвиток, а в деяких випадках, формування спеціальних здатностей учнів;
- розвиток додаткових (стосовно процесу засвоєння знань) можливостей учнів;
- навчання й розвиток педагогів, підвищення їхньої кваліфікації;
- виявлення, вивчення й поширення найціннішого досвіду педагогічної, інноваційної й іншої діяльності членів педагогічного колективу;
- В 2014-2015 навчальному році педагогічний колектив центра буде працювати над методичною темою «Використання нових технологій в освітньо-виховному процесі з метою підвищення творчого потенціалу особистості». Мети роботи:
- Створення умов для підвищення професійної компетенції й педагогічної майстерності керівників кружків. Розвиток творчого потенціалу педагогів і вихованців центра;
- Розкриття індивідуальності дитини через організацію навчально-пізнавальної діяльності вихованців, спрямованої на забезпечення їхнього особистісного самовизначення;
- Розвиток емоційно-духовної сфери, формування якостей, що дозволяють учнем жити в сучасному світі.
Методичне забезпечення здійснення освітнього процесу
Методична робота в РЦДЮТ організована як діяльність, спрямованої на успішну організацію освітнього процесу й складається з шістьох основних напрямків:
- Організаційно-педагогічна діяльність. Керування методичною роботою;
- Інформаційно-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів;
- Робота з педагогічними кадрами;
- Робота з родителями, громадськістю;
- Контрольно-оціночна діяльність педагогів;
- Методичний супровід інноваційної діяльності.
- Робота зі стимулювання ініціативи й творчості членів педколлектива й активізації його діяльності в науково-пошуковій, дослідницькій роботі, у вивченні й освоєнні нових педагогічних технологій.
- Організація взаємодії з іншими навчальними закладами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти.
- Робота з впровадження нових активних форм навчання
Для організації роботи зі всьома цими напрямкам розроблений план методичної роботи на навчальний рік, у якому чітко виділені основні цілі й завдання та ті організаційно - методичні заходи, які дозволяють їх реалізувати.
Реалізація основних напрямків роботи
Завдання: Забезпечення контролю й аналіз результатів виконання плану методичної роботи.
На виконання Державних програм: розділу 4.»Позашкільна освіта» комплексної програми «Освіта Одещины на 2011-2014 роки», державної програми «Розвиток позашкільних установ на період 2011-2015років», державної програми «Художньо-естетического виховання й освіти учнів», в 2013-2014 н.р. в Болградському РЦДЮТ функціонувало 108 гуртків, із загальним охопленням 1909 вихованців. З них:
- 39 гуртків на базі шкіл міста - 605 вихованців
- 69 гуртків на базі сільських шкіл - 1304 вихованців
Робота гуртків проводиться по наступних напрямках:
- художньо-естетическое - 57 кружка, 984 вихованців
- еколого^-натуралістичне - 16 кружків, 260 вихованців
- науково-технічне - 20 кружків, 370 вихованців
- туристичне - 15 кружків, 295 вихованців
- студія для дошколят «Світлячок»
Гуртки формувалися відповідно до Положення «Про позашкільний навчальний заклад», Статуту центра й щорічному рішенню педради « Про комплектацію й наповнюваність груп». Наповнюваність груп
в 2013-2014 н.р. в середньому становить 17 чоловік. Наявна мережа кружків відповідає типу закладу, стану фінансування й статутних вимог.
На основі щорічного аналізу, запитів батьків, тенденцій розвитку сучасного освітнього простору, в 2013-2014 н. року продовжила роботу студія дошкільної освіти «Світлячок», і відкрив роботу інтелект- клуб «ЕЛІТ».
Освітню діяльність здійснюють 78 педагогів (61 по сумісництву). З вищою освітою - 79% педагогів, 3 керівника мають звання «Керівник гуртка-методист».1 педагог-«Відмінник освіти України”, 1 нагороджений медаллю «Софії Русовой», дипломом МОН України, 3 - грамотами МОН України,
7. Гордістю Дитячого Центра є кружки, яким Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України присвоено почесне звання «Зразковий художній колектив»- 7, і «Народний» - 1 колективу.
І. Вокальні кружки: вокальний ансамбль «Български сърца» (керівник Брадарский Іван Степанович), вокальний ансамбль «Славей» (керівник Попазова Марія Степанівна).
ІІ. Хореографічні колективи: ансамбль танцю «Натхнення» (керівник Алавацкая Вікторія Володимирівна), танцювальний колектив «Росна китка» (керівник Кунева Віра Костянтинівна), естрадно-цирковий колектив «Молодість» (керівник Николаєв Василь Петрович).
ІІІ. Декоративно-прикладні кружки: кружок декоративно-прикладного мистецтва «Відродження» (керівник Майстренко Ольга Андріївна), студія бісероплетіния «Ажур» (керівник Гіневська Інна Валерьївна),
ІV. Кружок образотворчого мистецтва «Веселий вулик»
( керівник Георгіева Олена Василівна).
В 2013-2014 в.г. ____ вихованця центра взяли участь в 184 локальних заходах, 92 районних конкурсах і заходах – 325 призерів, 37 обласних конкурсах – 63 призера ( 2013- 104 призера); в 3 Всеукраїнських – 6 призерів ( 2013-22 призера), 6 Міжнародних фестивалях – 7 призерів (2013 - 30 призерів).
. Значних успіхів домоглися цього року вихованці в районному конкурсі «Чисті роси»
Художньо- эстетическое напрямок.
У районному конкурсі «Чисті роси» взяли участь 158 вихованців.
Стали лауреатами - 151
І ступеня - 64;
ІІ ступеня - 36
ІІІ ступеня - 23.
-Обласний Кконкурс «Космічні фантазії» - 2 перші місця, 1-1- друге, 3 - треті місця;
- «Молодь FEST” - 1 перше місце, 2 - другі місця
-«Розкрилля душі»- 2 місце, «Патріот» - 2 місце
- Всеукраїнський конкурс «Дозвілля учнів в профільному таборі» - 2 місце
Міжнародні конкурси:
«Префрикна пташка» - 11 номинантов, 52 уч-ка - 6 призерів
«Стефон Гечев» - 2 номинанта , 2 уч-ка
«Былгарче сам ас» - 1 учасник, 1 перше місце,
Артековські зорі - 3 номинантов, 12 уч-ков - -і ---іпризерів
«Гран мюзік фест» - 1 учасник , 1 - друге місце
«До е България за мін»- 2 учасники
Вихованці кружків эколого - натуралістичного напрямку щорічно стають учасниками й переможцями районних, обласних і Всеукраїнських конкурсів:
-Виставка досягнень юних натуралістів: «Щедрість рідної землі» - 1 місце в обласному етапі конкурсу.
- Зліт учнівських бригад - 1 місце у Всеукраїнському етапі.
Всеукраїнський конкурс « Экокласс » - 2 учасники,.... місце.
- Всеукраїнський конкурс «Ялинка» - 3 призера.
Вихованці кружків науково-технічного напрямку.
-У районному етапі конкурсу МАН - 12 учасників - 10 призерів. (Центр)
-В обласному етапі конкурсу МАН - 45 учасників -12 призерів.(!10 в 2013)
-У Всеукраїнському етапі МАН - немає (2 місце.в 2013)
-В обласному бліц - фотоконкурсі -5 учасників - 5 призерів
-В обласної експедиції «Моя Батькивщина - Україна» - 3 учасників - 0 приз..
Вихованці кружків туристичного напрямку беруть участь.
-Районний конкурс «Історія міст і сел...» - 0
-Обласний туристичний фестиваль «Осінній марафон» - 3 місце.
-Обласний конкурс «Об'єктив натураліста» - 3 місце
З метою вдосконалення якісного рівня професійної майстерності педагогів центра організоване й проведено 12 научно-пратичних семінарів, 4 майстер-класів, 4 засідання динамічних проблемних мікрогруп, 4 засідання методсовета, 9 совешаний при директорі, 4 педради., 2 засідання інтелект- клубу «ЭЛІТ», 4 засідання районної школи «Лідер».
Організовано і проведений Фестиваль педагогічної творчості серед педагогів центра. Істотно підвищився якісний рівень участі педагогів центра в аукціоні. В 2011-2012 н.р.. взяли участь 10 педагогів, які представили 12 робіт. В 2012-2013 н.р. 5 педагогів представили наукові праці, які стали призовими, в 2013-2014 в.г. з 9 представлених робіт 7 стали переможцями, 1 нагороджена грамотою, 1 оголошена подяка.
Виходячи із загальної методичної теми 2014-2015 н.року будуть проведені чотири засідання педради, відповідно до річного плану
Планується провести чотири засідання методичної ради: (додається)
Напрямок 2. Інформаційно-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів
Завдання: Забезпечити методичну підтримку діяльності педагогів з метою реалізації їхнього творчого потенціалу
У даному напрямку було проведене наступне:
№ п/п
|
Структурні елементи керування
|
Місяць
|
Тематика
|
Результат
|
|
Щорічна конференція працівників освіти
|
Серпень
|
Сучасні технології в
освіти
|
Методична виставка
Участь педагогів у щорічній конференції працівників освіти
|
|
Аспекти практичної психології
|
Листопад
|
Навички конструктивної взаємодії з дітьми й підлітками
|
Участь педагогів у навчальному семінарі-тренінгу
Підвищення комунікативної культури педагогів
|
|
Творчі зустрічі
|
Жовтень
|
День Вчителя
|
Створення умов для об’єднання педагогічного колективу,
|
Лютий
|
Віват, чоловіки!
|
Березень
|
Ми славимо жінок
|
|
Творчі зустрічі
|
Червень
|
Церемонія нагородження «НИКА»
|
Підтримка обдарованих і талановитих педагогів і вихованців
|
|
Узагальнення ПП досвіду
|
До березня
|
Попазовій М.С.
|
Поширення й впровадження ППД
|
|
Індивідуальні співбесіди
|
На протязі. року
|
Зі складних питань
|
|
|
Підготовка до друкування авторських матеріалів
|
На протязі року
|
-Матеріали на підтвердження звання «Зразковий» колектива „Молодість”, Авторська програма
|
Поддержка й пропаганда діяльності зразкових і народних колективів
|
|
Участь у координаційних радах РГА
|
На протязі року
|
1.Складання районної туристсько-краєзнавчої програми 1.2 розвиток зеленого туризму 2.Реалізація плану акції «Мій Шевченко» 3.«Реалізація молодіжної політики
|
1.Пропаганда цінності зеленого туризму
2.Популяризація діяльності Т.Шевченко
|
|
Круглий стіл разом із РГА
|
Лютий
|
-«Шляхи й перспективи розвитку додаткової освіти»
|
Реалізація професійного й творчого потенціалу педколлектива
|
Напрямок 3. Робота з педагогічними кадрами
Завдання: Супровід професійного росту педагогів, узагальнення педагогічного досвіду
Підвищення рівня кваліфікації педагогічних кадрів здійснювалося наступними формами:
1. Проведено локальні й районні семінари, майстер - класи, функціонували динамічні проблемні мікрогрупи.
У цьому навчальному році було проведено 4 засідання проблемних динамічних мікрогруп (далі МГ):
На базі шкіл функціонували 3 МГ із проблем вокальної й акторської майстерності:
- у Городненськой ЗОШ - «Засоби этнопедагогіки в ігрових технологіях»
( рук. Попазова М.С.);
- у Новотрояновском УВК - «Формування акторської майстерності в межах личностно-ориентованних технологій виховання», кер. Кірова Н.Г.
- «Творчий розвиток вихованця шляхом використання ігрових технологій» (Дудуш О.И.)
На базі РЦДЮТ організована школа перспективного педагогічного досвіду (ШППО) для керівників хореографічних кружків і викладачів хореографії нашого району (керівник Алавацька В.В.).
Проведено 6 занять на базі РЦДЮТ для керівників танцювальних кружків району, розроблені методичні рекомендації, відеоматеріали.
Проведено 6 майстер - класів з формування навичок художнього читання.
4. Робота ПДС для керівників кружків по напрямках
Проведено 2 ПДС для керівників худ..-ест. відділу (сценічний жанр) у форматі теоретично-практичних зайнять:
1. Засідання «круглого стола»:
2. Практична робота:
- Календарно-тематичне планування.
- Підготовка педагога до заняття кружка
- Міні-бесіда: «Шляхи підвищення відвідуваності гурткових занять», «Хід заняття, його структура».
- Мозковий штурм: «Складання схеми-конспекту гурткового заняття», «Форми занять».
Проведено тематичні консультації для педагогів Центра в усіх напрямках, семінар «Сучасні вимоги до розробки освітньої програми додаткової освіти дітей».
Практичні заняття для батьків вихованців студії „Світлячок” - 24.
Методичною службою постійно ведеться робота з узагальнення й поширення передового педагогічного досвіду. Для її більш раціональної організації використовується наступне:
- взяли участь в обласному конкурсі «Виховати особистість» (рук. Димитрова С.Я.)-3 місце, в обласному конкурс «Экообъектив»- 6 учасників , … призерів.
Проведено відкриті заходи на рівні району, оновлені 4 портфоліо педагогів, що атестуються, складена 1 авторська програма Алавацької В.В., представлені слайд і відео :презентації на рівні РГА в ході роботи круглого стола «Шляхи й перспективи розвитку РЦДЮТ» , Готуються матеріали на підтвердження звання «Зразковий художній колектив» циркового колективу «Молодість»
Внутрішній контроль
З метою вдосконалення якісного рівня професійної майстерності педагогів, підвищення ефективності роботи кружків, відповідно до плану роботи центра, проводився внутрішній контроль адміністрацією центра й методистами. За аналізований період було відвідувано 174 заняття гуртків з 293 запланованих. План не реалізований по об'єктивних причинах: відсутність транспорту. Контроль роботи гуртків у школах району здійснювався адміністрацією шкіл і в телефонному режимі адміністрацією Центра. Здійснювалися виїзди в прилеглі села. За результатами відвідуваних
занять установлено, що середня відвідуваність занять вихованцями становить 65%.
У результаті перевірки ведення документації педагогами було виявлене наступне: при заповненні журналів, написанні поурочних планів, складанні портфоліо педагоги зазнають труднощів, потребують допомоги. Протягом року така допомога виявлялася в міру надходження запиту з боку педагогів - по плануванню роботи з метою адаптації кількості програмних годин з педнагрузкой; по заповненню журналів нового формату, по оформленню портфоліо до атестації, до методичних конкурсів, по збору матеріалу й оформленню робіт до педаукціону, по проведенню засідань клубу «ЭЛІТ»
Створено банк інформаційних матеріалів: зразок індивідуального плану щодо самоосвіті, пам'ятки «схема самоаналізу заняття», «Конспект заняття», портфоліо, узагальнення ППО й ін.
2. Організовано проходження курсової підготовки: педагогів, що підлягають атестації. Створено перспективний план курсової перепідготовки до 2017 р. Складена кількісно-функціональна циклограма курсової перепідготовки на 2013-2015 року.
1. Нормативна документація
- Нормативні документи
- Журнал обліку роботи з нормативно-правовими документами
- Вхідні нормативно-правові документи
2. Концептуальна документація
- Державні, обласні, районні комплексно-цільові програми
- Програма розвитку РЦДЮТ на 2012-2016 роки
- Цільові авторські програми
- Методичні рекомендації
- Наукові проекти
- Статут РЦДЮТ
3. Робоча (облікова) документація
- Плани роботи центра (на рік, місяць)
- План роботи методради, відділів центра, методистів
- Перспективні плани роботи гуртків, клубів, і ін...
- Освітні програми гуртків
- Робочі матеріали, інструкції
- Розклад гуртків
4. Звітна документація
- Аналітико-статистичний річний звіт (відкрита доповідь про стан і розвиток центра)
- Довідки, оперативні інформаційні повідомлення
- Матеріали по педагогічній раді, методичній раді й роботі з кадрами
- Звіти про роботу гуртків
- Матеріали моніторингу діяльності методради, педагогів ;
- Журнал реєстрації відвідування занять
5. Методична скарбничка
- Семінари, майстер-класи
- Матеріали педрад, методрад
- Сценарії проведених заходів
- Книгі, методичні рекомендації, матеріали узагальнення передового педагогічного досвіду
- 2 узагальнених передових педагогічних досвіди працівників РЦДЮТ: керівників зразкових колективів «Натхнення» Алавацкой В.В. і «Ажур» Гиневской И.В.
На основі аналізу діяльності Центра за минулий навчальний рік визначаються пріоритетні цілі на 2014- 2015 н. рік\
- Створення умов для підвищення професійної компетенції й педагогічної майстерності керівників кружків. Розвиток творчого потенціалу педагогів і вихованців центра;
- Розкриття індивідуальності дитини через організацію навчально-пізнавальної діяльності вихованців, спрямованої на забезпечення їхнього особистісного самовизначення;
- Розвиток емоційно-духовної сфери, формування якостей, що дозволяють учням жити в сучасному світі.
- Збереження й розвиток мережі гуртків, з метою забезпечення навчально-культурних потреб учнівської молоді
- Поліпшення програмно-методичного забезпечення гуртків.
- Пропоную метод.проблему: : «Використання нових технологій в освітньо-виховному процесі з метою підвищення творчого потенціалу особистості».
Голова методради Ереп Л.Н.
|