Среда, 15.05.2024, 14:44Вітаю Вас Гість | RSS
Болградський районний центр дитячої та юнацької творчості
Меню
Вхід на сайт
Пошук
Поділись з друзями
Календар
«  Декабрь 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Захист дітей
Національна дитяча гаряча лінія
Статистика
Головна » 2014 » Декабрь » 10 » АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ в 2013-2014 навчальному році
15:53
АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ в 2013-2014 навчальному році

АНАЛІЗ РОБОТИ МЕТОДИЧНОЇ РАДИ

в 2013-2014 навчальному році

Педагогічний колектив РЦДЮТ у 2013-2014 навчальному році  працював над методичною темою  «Формування духовно зрілої , творчої, соціально-активної особистості в рамках  ЛОТВ»

В 2013-2014 навчальному році перед педагогами центра ставилися наступні завдання:

  • підвищення ефективності процесу навчання;
  • розвиток, а в деяких випадках,  формування спеціальних здатностей учнів;
  • розвиток додаткових (стосовно процесу засвоєння знань) можливостей учнів;
  • навчання й розвиток педагогів, підвищення їхньої кваліфікації;
  • виявлення, вивчення й поширення найціннішого досвіду педагогічної, інноваційної й іншої діяльності членів педагогічного колективу;
  • В 2014-2015 навчальному році педагогічний колектив центра буде працювати над методичною темою «Використання нових технологій в освітньо-виховному процесі з метою підвищення творчого потенціалу особистості».                                                                                            Мети роботи: 
  • Створення умов для підвищення професійної компетенції й педагогічної майстерності керівників кружків. Розвиток творчого потенціалу педагогів і вихованців центра;
  • Розкриття індивідуальності дитини через організацію навчально-пізнавальної діяльності вихованців, спрямованої на забезпечення їхнього особистісного самовизначення;
  • Розвиток емоційно-духовної сфери, формування якостей, що дозволяють учнем жити в сучасному світі.

 Методичне забезпечення здійснення освітнього процесу

Методична робота в РЦДЮТ організована як діяльність, спрямованої на успішну організацію освітнього процесу й складається з шістьох основних напрямків:

  • Організаційно-педагогічна діяльність. Керування методичною роботою;
  • Інформаційно-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів;
  • Робота з педагогічними  кадрами;
  • Робота з родителями, громадськістю;
  • Контрольно-оціночна діяльність педагогів;
  • Методичний супровід інноваційної діяльності.
  •  Робота зі стимулювання ініціативи й творчості членів педколлектива й активізації його діяльності в науково-пошуковій, дослідницькій роботі, у вивченні й освоєнні нових педагогічних технологій.
  • Організація взаємодії з іншими навчальними закладами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в галузі освіти.
  •  Робота з впровадження нових активних форм навчання

Для організації роботи зі всьома цими  напрямкам розроблений план методичної роботи на навчальний рік, у якому чітко виділені основні цілі й завдання та ті організаційно - методичні заходи, які дозволяють їх реалізувати.

                       Реалізація основних напрямків роботи

Напрямок 1. Організаційно-педагогічна діяльність. Керування методичною роботою

Завдання: Забезпечення контролю  й аналіз результатів  виконання  плану методичної роботи.

На виконання Державних програм: розділу 4.»Позашкільна освіта» комплексної програми «Освіта Одещины на 2011-2014 роки», державної програми «Розвиток позашкільних установ на період 2011-2015років», державної програми «Художньо-естетического  виховання й освіти учнів»,  в 2013-2014 н.р. в Болградському РЦДЮТ функціонувало 108 гуртків, із загальним охопленням 1909 вихованців.  З них:

- 39 гуртків на базі шкіл міста - 605 вихованців

- 69 гуртків на базі сільських шкіл - 1304 вихованців

Робота гуртків проводиться по наступних напрямках:

- художньо-естетическое - 57 кружка,  984 вихованців

- еколого^-натуралістичне - 16 кружків,  260 вихованців

- науково-технічне - 20 кружків, 370 вихованців

- туристичне - 15 кружків,  295 вихованців

- студія для дошколят «Світлячок»

Гуртки формувалися відповідно до Положення «Про позашкільний навчальний заклад», Статуту центра й щорічному рішенню педради « Про комплектацію й наповнюваність груп». Наповнюваність груп

в 2013-2014 н.р. в середньому становить 17 чоловік. Наявна мережа кружків відповідає типу закладу, стану фінансування й статутних вимог.

На основі щорічного аналізу, запитів батьків, тенденцій розвитку сучасного освітнього простору, в 2013-2014 н. року продовжила роботу студія дошкільної освіти «Світлячок», і відкрив роботу інтелект- клуб «ЕЛІТ».

Освітню діяльність здійснюють 78 педагогів (61 по сумісництву). З вищою освітою - 79% педагогів, 3 керівника мають звання «Керівник гуртка-методист».1 педагог-«Відмінник освіти України”, 1 нагороджений медаллю  «Софії Русовой», дипломом МОН України, 3 - грамотами МОН України,

 7. Гордістю Дитячого Центра є кружки, яким Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України присвоено почесне звання «Зразковий художній колектив»- 7, і «Народний» - 1 колективу.

І. Вокальні кружки: вокальний ансамбль «Български сърца» (керівник Брадарский Іван Степанович), вокальний ансамбль «Славей» (керівник Попазова Марія Степанівна).

ІІ. Хореографічні колективи: ансамбль танцю «Натхнення» (керівник Алавацкая Вікторія Володимирівна), танцювальний колектив «Росна китка» (керівник Кунева Віра Костянтинівна), естрадно-цирковий колектив «Молодість» (керівник Николаєв Василь Петрович).

ІІІ. Декоративно-прикладні кружки: кружок декоративно-прикладного мистецтва «Відродження» (керівник Майстренко Ольга Андріївна), студія бісероплетіния «Ажур» (керівник Гіневська Інна Валерьївна),

ІV. Кружок образотворчого мистецтва «Веселий вулик»

( керівник Георгіева Олена Василівна).

В 2013-2014 в.г. ____ вихованця центра взяли участь в 184 локальних заходах, 92 районних конкурсах і заходах – 325 призерів, 37 обласних конкурсах – 63 призера ( 2013- 104 призера);  в 3 Всеукраїнських – 6 призерів ( 2013-22 призера), 6 Міжнародних фестивалях – 7 призерів (2013 - 30 призерів).

.  Значних успіхів домоглися цього року вихованці в районному конкурсі «Чисті роси» 

Художньо- эстетическое напрямок.

У районному конкурсі «Чисті роси» взяли участь 158 вихованців.

Стали лауреатами - 151

І ступеня - 64;

                                   ІІ ступеня - 36

ІІІ ступеня - 23.

-Обласний Кконкурс «Космічні фантазії» - 2 перші місця, 1-1-    друге, 3 - треті місця;

- «Молодь FEST” - 1 перше місце, 2 - другі місця

          -«Розкрилля душі»- 2 місце, «Патріот» - 2 місце

          - Всеукраїнський конкурс «Дозвілля учнів в профільному таборі» - 2 місце

Міжнародні конкурси:

 

«Префрикна пташка» - 11 номинантов, 52 уч-ка - 6 призерів

«Стефон Гечев» - 2 номинанта , 2 уч-ка

          «Былгарче сам ас» - 1 учасник, 1 перше місце,

Артековські зорі - 3 номинантов, 12 уч-ков - -і ---іпризерів

«Гран мюзік фест» - 1 учасник , 1 - друге місце

«До е България за мін»- 2 учасники

 

Вихованці кружків эколого - натуралістичного напрямку щорічно стають учасниками й переможцями районних, обласних і Всеукраїнських конкурсів:

-Виставка досягнень юних натуралістів: «Щедрість рідної землі» - 1 місце в обласному етапі конкурсу.

- Зліт учнівських бригад - 1 місце у Всеукраїнському етапі.

  Всеукраїнський конкурс « Экокласс » - 2 учасники,.... місце.

- Всеукраїнський конкурс  «Ялинка» - 3 призера.

Вихованці кружків науково-технічного напрямку.

-У районному етапі конкурсу МАН - 12 учасників - 10 призерів. (Центр)

-В обласному етапі конкурсу МАН - 45 учасників -12 призерів.(!10 в 2013)

-У Всеукраїнському етапі МАН - немає (2 місце.в 2013)

-В обласному бліц - фотоконкурсі -5 учасників - 5 призерів

-В обласної експедиції  «Моя Батькивщина - Україна» - 3 учасників - 0 приз..

Вихованці кружків туристичного напрямку беруть участь.

 

-Районний конкурс «Історія міст і сел...» - 0

-Обласний туристичний фестиваль «Осінній марафон» - 3 місце.

-Обласний конкурс «Об'єктив натураліста» - 3 місце

         З метою вдосконалення якісного рівня професійної майстерності педагогів центра організоване й проведено 12 научно-пратичних семінарів,  4 майстер-класів, 4 засідання динамічних проблемних мікрогруп, 4 засідання методсовета, 9 совешаний при директорі, 4 педради., 2 засідання інтелект- клубу «ЭЛІТ», 4 засідання районної школи «Лідер».

Організовано   і  проведений    Фестиваль  педагогічної творчості  серед  педагогів  центра. Істотно підвищився якісний рівень участі педагогів центра в аукціоні.  В 2011-2012 н.р.. взяли участь 10 педагогів, які представили 12 робіт. В 2012-2013 н.р. 5 педагогів представили наукові праці, які стали призовими, в 2013-2014 в.г. з 9 представлених робіт 7 стали переможцями, 1 нагороджена грамотою, 1 оголошена подяка.

     Виходячи із загальної методичної теми 2014-2015 н.року будуть проведені чотири засідання педради, відповідно до річного плану

Планується провести чотири засідання методичної ради: (додається)

Напрямок 2.  Інформаційно-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів

Завдання: Забезпечити  методичну підтримку діяльності педагогів з метою реалізації їхнього творчого потенціалу

У даному напрямку було проведене наступне:


№ п/п

Структурні елементи керування

Місяць

Тематика

Результат

  •  

Щорічна конференція працівників  освіти

Серпень

Сучасні технології в

освіти

Методична виставка
 Участь педагогів у щорічній конференції працівників освіти

 

  •  

 Аспекти практичної психології

Листопад

Навички конструктивної взаємодії з дітьми й підлітками

Участь педагогів у навчальному семінарі-тренінгу
 Підвищення комунікативної культури педагогів

  •  

Творчі зустрічі

Жовтень

День Вчителя

Створення умов для об’єднання педагогічного колективу,

Лютий

Віват, чоловіки!

Березень

Ми славимо жінок

  •  

Творчі зустрічі

Червень

Церемонія нагородження «НИКА»

Підтримка обдарованих і талановитих педагогів і вихованців

  •  

 Узагальнення    ПП досвіду

До березня

     Попазовій М.С.

Поширення й впровадження ППД

  •  

Індивідуальні співбесіди

На протязі. року

Зі складних питань

 

  •  

Підготовка до друкування авторських матеріалів

На протязі року

-Матеріали на підтвердження звання «Зразковий» колектива „Молодість”, Авторська програма

Поддержка й пропаганда діяльності зразкових і народних колективів

  •  

Участь у координаційних радах РГА

На протязі року

1.Складання районної туристсько-краєзнавчої програми                1.2 розвиток зеленого туризму    2.Реалізація плану  акції «Мій Шевченко»  3.«Реалізація молодіжної політики

1.Пропаганда цінності зеленого туризму

 

 

2.Популяризація діяльності Т.Шевченко

    

Круглий стіл разом із РГА

Лютий

-«Шляхи й перспективи розвитку додаткової освіти»

Реалізація професійного й творчого потенціалу педколлектива

 

                Напрямок 3. Робота з педагогічними  кадрами

Завдання: Супровід професійного росту педагогів, узагальнення  педагогічного досвіду

     Підвищення рівня кваліфікації педагогічних кадрів здійснювалося наступними формами:

1. Проведено локальні й районні семінари, майстер - класи, функціонували динамічні проблемні мікрогрупи.

У цьому навчальному році було проведено 4 засідання проблемних динамічних мікрогруп (далі МГ):

На базі шкіл функціонували 3  МГ із проблем вокальної й акторської майстерності:

- у Городненськой ЗОШ - «Засоби этнопедагогіки в ігрових технологіях»

( рук. Попазова М.С.);

- у Новотрояновском УВК - «Формування акторської майстерності в межах личностно-ориентованних технологій виховання»,  кер. Кірова Н.Г. 

- «Творчий розвиток вихованця шляхом використання ігрових технологій» (Дудуш О.И.)

На базі РЦДЮТ організована школа перспективного педагогічного досвіду (ШППО) для керівників хореографічних кружків і викладачів хореографії нашого району (керівник Алавацька В.В.).

Проведено 6 занять на базі РЦДЮТ для керівників танцювальних кружків району, розроблені методичні рекомендації, відеоматеріали.

Проведено 6 майстер - класів з формування навичок художнього читання.

4. Робота ПДС для керівників кружків по напрямках

Проведено 2 ПДС для керівників худ..-ест. відділу (сценічний жанр) у форматі теоретично-практичних зайнять:

1. Засідання «круглого стола»:

2. Практична робота:

- Календарно-тематичне планування.

- Підготовка педагога до заняття кружка

 - Міні-бесіда: «Шляхи підвищення відвідуваності гурткових занять», «Хід заняття, його структура».

- Мозковий штурм: «Складання схеми-конспекту гурткового заняття», «Форми занять».

Проведено тематичні консультації  для  педагогів  Центра  в усіх напрямках, семінар «Сучасні вимоги до розробки освітньої програми додаткової освіти дітей».

Практичні  заняття  для  батьків вихованців студії „Світлячок” - 24.

 Методичною службою постійно ведеться робота з узагальнення й поширення передового педагогічного досвіду. Для її більш раціональної організації використовується наступне:

- взяли участь в обласному конкурсі «Виховати особистість» (рук. Димитрова С.Я.)-3 місце,  в обласному конкурс «Экообъектив»- 6 учасників , … призерів.

Проведено відкриті заходи на рівні району, оновлені  4 портфоліо педагогів, що атестуються, складена 1 авторська програма Алавацької В.В., представлені  слайд  і відео :презентації на рівні РГА в ході роботи круглого стола «Шляхи й перспективи розвитку РЦДЮТ» ,  Готуються матеріали на підтвердження звання «Зразковий художній колектив» циркового колективу «Молодість»

Внутрішній контроль

З метою вдосконалення якісного рівня професійної майстерності педагогів, підвищення ефективності роботи кружків, відповідно до плану роботи центра, проводився внутрішній контроль адміністрацією центра й методистами. За аналізований період було відвідувано 174 заняття гуртків з 293 запланованих. План не реалізований по об'єктивних причинах: відсутність транспорту. Контроль  роботи гуртків у школах району здійснювався адміністрацією шкіл і в телефонному режимі адміністрацією Центра. Здійснювалися виїзди в прилеглі села. За результатами відвідуваних

занять установлено, що середня відвідуваність занять вихованцями становить 65%.

     У результаті перевірки ведення документації педагогами було виявлене наступне: при заповненні журналів, написанні поурочних планів, складанні портфоліо педагоги зазнають труднощів, потребують допомоги. Протягом року така допомога виявлялася в міру надходження запиту з боку педагогів -  по плануванню роботи з метою адаптації кількості програмних  годин з педнагрузкой; по заповненню журналів нового формату, по оформленню портфоліо до атестації, до методичних конкурсів, по збору матеріалу  й оформленню робіт до педаукціону, по проведенню засідань клубу «ЭЛІТ»

            Створено банк інформаційних матеріалів: зразок індивідуального плану щодо самоосвіті, пам'ятки «схема самоаналізу заняття», «Конспект заняття», портфоліо, узагальнення ППО й ін.
 2. Організовано проходження курсової підготовки: педагогів, що підлягають атестації. Створено перспективний план курсової перепідготовки до 2017 р. Складена кількісно-функціональна циклограма курсової перепідготовки на 2013-2015 року.

1. Нормативна документація

  • Нормативні документи
  • Журнал обліку роботи з нормативно-правовими документами
  • Вхідні нормативно-правові документи

2. Концептуальна документація

  • Державні, обласні, районні комплексно-цільові програми
  • Програма розвитку РЦДЮТ на 2012-2016 роки
  • Цільові авторські програми
  • Методичні рекомендації
  • Наукові проекти
  • Статут РЦДЮТ

3. Робоча (облікова) документація

  • Плани роботи центра (на рік, місяць)
  • План роботи методради, відділів центра, методистів
  • Перспективні плани роботи гуртків, клубів, і ін...
  • Освітні програми гуртків
  • Робочі матеріали, інструкції
  • Розклад гуртків

4. Звітна документація

  • Аналітико-статистичний річний звіт (відкрита доповідь про стан і розвиток центра)
  • Довідки, оперативні інформаційні повідомлення
  • Матеріали по педагогічній раді, методичній раді й роботі з кадрами
  • Звіти про роботу гуртків
  • Матеріали моніторингу діяльності методради,  педагогів ;
  • Журнал реєстрації відвідування занять

5. Методична скарбничка

  • Семінари, майстер-класи
  • Матеріали педрад, методрад
  • Сценарії проведених заходів
  • Книгі, методичні рекомендації, матеріали узагальнення передового педагогічного досвіду
  • 2 узагальнених передових педагогічних досвіди працівників РЦДЮТ: керівників зразкових  колективів «Натхнення» Алавацкой В.В. і  «Ажур» Гиневской И.В.

На основі аналізу діяльності Центра за минулий навчальний рік визначаються пріоритетні цілі на 2014- 2015 н. рік\

  • Створення умов для підвищення професійної компетенції й педагогічної майстерності керівників кружків. Розвиток творчого потенціалу педагогів і вихованців центра;
  • Розкриття індивідуальності дитини через організацію навчально-пізнавальної діяльності вихованців, спрямованої на забезпечення їхнього особистісного самовизначення;
  • Розвиток емоційно-духовної сфери, формування якостей, що дозволяють учням жити в сучасному світі.
  • Збереження й розвиток мережі гуртків, з метою забезпечення навчально-культурних потреб учнівської молоді
  • Поліпшення програмно-методичного забезпечення гуртків.
     
  • Пропоную метод.проблему: : «Використання нових технологій в освітньо-виховному процесі з метою підвищення творчого потенціалу особистості».
     

  Голова методради                                                                Ереп Л.Н.

Переглядів: 508 | Додав: rcdut | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar