Среда, 15.05.2024, 20:04Вітаю Вас Гість | RSS
Болградський районний центр дитячої та юнацької творчості
Меню
Вхід на сайт
Пошук
Поділись з друзями
Календар
«  Декабрь 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Захист дітей
Національна дитяча гаряча лінія
Статистика
Головна » 2014 » Декабрь » 10 » Від натхнення і до майстерності
15:45
Від натхнення і до майстерності

«Від натхнення і до майстерності»

Опис досвіду роботи    керівника зразкового ансамблю танцю «Натхнення» Болградського РЦДЮТ

Алавацької Вікторії Володимирівни,

 

Стаж роботи зі спеціальності - 34 роки

Категорія - фахівець,  розряд - 9

 

Не можна кого-небудь змінити,
передаючи йому готовий досвід.
Можна лише створити атмосферу, що
сприяє розвитку людини

До Роджерс

         1. Обґрунтування актуальності                 

У сучасних умовах виникла настійна потреба в тім, щоб сучасна українська школа, якщо вона дійсно хоче забезпечити підростаючому поколінню нова якість утворення, початку будувати принципово іншу функціональну модель своєї діяльності, що базується на принципі повноти утворення. Останнє означає, що в українській школі  базове (основне) утворення й додаткове утворення дітей могли б стати рівноправними, взаємодоповнюючими один одного компонентами й тим самим створити єдиний освітній простір, необхідний для повноцінного особистісного (а не тільки інтелектуального!) розвитку кожної дитини. Підтвердженням правильності цієї думки  є досвід роботи керівника зразкового ансамблю «Натхнення» Алавацької Вікторії Володимирівни «Розвиток творчих здатностей вихованців можливостями хореографічного мистецтва» і основний алгоритм її діяльності можна сформулювати коротко: « Від натхнення - до майстерності».  

    2. Ведуча ідея

  Ідея  навчання без примуса, заснована на досягненні успіху, на переживанні радості пізнання, на справжньому інтересі. Самими головними й першочерговими для створення плідної роботи хореографічного колективу є наявність організатора, ідейного лідера, сильної творчої особистості, художнього керівника, що буде визначати ідейно-естетичний напрямок всього художнього життя колективу; саме ці якості допомогли Вікторії Володимирівні створити згуртований колектив з високою культурою спілкування, розумінням кожним вихованцем своєї індивідуальності й досвідом активної художньо - естетичної діяльності. 

Ціль

Танець – це мистецтво, а всяке мистецтво повинне відбивати життя в образно-художній формі – таке кредо Вікторії Володимирівни. Основною метою є розвиток творчих здатностей вихованців, мотивації художньо-образного мислення можливостями хореографічного мистецтва»

   3. Теоретична база

Прагнучи, можливо повніше й кваліфікаційніше відбити основи сценічного танцю, основні елементи рухів українського танцю, Вікторія звертається до теоретичних праць по даному питанню найбільших педагогів характерного танцю, таких як А.Лопухін, А. Бондарів, А. Ширяев.,П.Вирский, В основу її педагогічної діяльності закладені також ідеї автора  праць по хореографії О.В.Пшеничного. Своє педагогічне мислення керівник вишиковує на тім, що  хореографія - це  думки, почуття, переживання людини,  передані без допомоги мови, засобами руху й міміки.

      4. Технологія досвіду

Учбово-методичну роботу керівник зразкового ансамблю Алавацька В.В. проводить у різних напрямках: виховання індивідуальності, художньо -естетичних цінностей, цивільної самосвідомості  Вікторія Володимирівна сама є постановником номерів у своїх колективах. Вона починає роботу  з організації самої себе, тільки в цьому випадки художній керівник може розраховувати на міцний і стійкий успіх у всіх починаннях. Як керівник ансамблю «Натхнення» вона прекрасно розуміє, що соціально-педагогічний зміст хореографічного колективу полягає в органічному сполученні художньо-виконавського й виховного процесів, доданні їм ідейно-моральної спрямованості. Рішення цього завдання пов'язано багато в чому з репертуаром, з тими художніми творами, навколо яких будується робота хореографічного колективу. Саме від їхньої якості, ідейно-художнього рівня, соціально-педагогічного потенціалу залежить багато в чому ефективність виконуваних хореографічним колективом функцій.

До підбора репертуару Алавацька В.В. підходить із позицій чіткого перспективного бачення педагогічного процесу як цільної й послідовної системи, у якій кожна ланка, кожний структурний підрозділ, кожний фактор доповнюють один одного, забезпечуючи тим самим рішення єдиних художньо-творчих і виховних завдань у колективі.

Під час занять продумано використовує сукупність різноманітних типів та видів, форм та методів хореографічного мистецтва. Намагається змінити організацію навчально-виховного процесу, відійти від суто гурткової роботи до поглибленої експериментально-дослідницької діяльності з учнями, перетворити ансамбль танцю на освітню систему, яка спроможна вирішувати важливі соціальні завдання, у закладі, що користується авторитетом у регіоні. Вона об’єднує всі творчі колективи Центру навколо проблеми виявлення та соціального захисту обдарованої дитини, її духовного збагачення.

         Враховує вікові особливості психофізичного розвитку вихованців, підпорядковує форми, методи своєї роботи природній основі анатомо-фізіологічного дозрівання організму, центральної нервової системи.

         Тісно поєднує теоретичні і практичні заняття, забезпечує поступовість  тренування. Вміло створює умови що до розкриття та реалізації особистісного потенціалу своїх вихованців. На заняттях обов'язково вводити рухи класичного екзерсису від простого до складного, слухання класичної музики, народної музики, а також музики сучасних авторів.  Продовжуючи практику використання особисто - орієнтованих технологій,  керівник розробляє власні оригінальні проекти-танці ,серед них особливо яскраві, самобутні: «Вишиванка», «Червона рута», «Зелене жито», «Україночка», «Роксолана», «Казанова», «Есмеральда» - усього 250 танців. Для постановки кожного танцю  Вікторія використовує певні методи. Так,  виявляється, для того щоб домогтися, високої техніки ходьби в хороводі необхідні спеціальні методи роботи з виконавицями.  Для цього дівчині приносили гумку, щоб закріпити коліна й банку з водою, що ставилася на голову, і так пересувалися по сцені. Це привчає не опускати підборіддя, тримати спину й поперек, дрібно ходити, щоб потім не наступати й не зачіпати поділ сарафана. Хочу відзначити, що це безумно важко, але зате дає гарні результати

В 2011 році ансамбль відзначив свій 25 літній ювілей. Завдяки тому, що протягом своєї діяльності в колективі був піднятий репертуар, пошиті костюми, продуктивно поставлено репетиційний процес, за місяць до ювілею, концерт із двох відділень був повністю готовий. І це було не випадково, тому що художній керівник поставив собі завдання до ювілейного концерту кілька разів «обкатати» програму на глядача під час виїзних виступів. Результат кропіткої й ретельної роботи був досягнутий. На ювілейному вечорі ансамблю «Натхнення» перед глядачами стала насичена по характері й змісту, багата й різноманітна програма. Де минулого й життєрадісні танці, і кадрилі, і ліричні хороводи й багато чого іншого, що не залишило глядачів байдужими.

Ансамбль має добру матеріально-технічну базу (танцювальну залу, обладнання, костюми).

Програма гуртка базується на державному стандарті загальної середньої освіти, сприяє розкриттю індивідуальних можливостей, творчих здібностей вихованців, відповідає принципу ускладнення й об'єму вивчаючого матеріалу, нормам фізичного навантаження, віковим особливостям, рівню підготовки вихованців.

Алавацька В.В. - це передова людина свого часу, людина високої культури й глибоких знань, добре володіє основами професійної майстерності. Від її світогляду й естетичних позицій залежать напрямку творчості й цивільно-ідейні устремління всього творчого колективу. Вона  розбирається в складних явищах сучасного танцю, відрізняє прогресивні тенденції від помилкових, шкідливих. Вона вимоглива до собі й до навколишніх. Бере активну доля в засіданнях, педрадах, семінарах. Передає свій досвід роботи молодимо керівникам гуртків.

         Професіоналізм, працездатність, інтелект, принциповість, оригінальність мислення, нестандартність підходів, застосування інноваційних педагогічних технологій - стиль роботи Вікторії Володимирівни.

        5. Результативність роботи

          За останні шість років за долю в різних  районних, обласний та всеукраїнських конкурсах має такі досягнення:

 

2006 рік - за активну доля в обласному етапі Всеукраїнського

                  конкурсу майстерності педагогічних працівників

                  позашкільних закладів «Джерело творчості»

2006 рік - переможець Всеукраїнського конкурсу «Навчальні

                  програми та посібники» та розміщення роботи в 21-22

                  номері журналу «Позакласний година» - 2006р.

2007 рік - переможець районного конкурсу «Жінка долі» в

                  номінації «Освіта та наука»

2008 рік - за вагомий внесок у відродження й пропаганду

                  національної культури, у рамках проведення обласного

                  конкурсу «Таланти твої, Украйно»

2010 рік - лауреат третього ступеню районного ярмарок

                  педагогічних ідей та новітніх технологій

2010 рік - лауреат першого ступеню районного конкурсу народної

                  творчості «Буджакська династія» у номінації

                  «Хореографія»

 2010 рік - переможець VII обласного конкурсу авторських

                   програм, методичних розробок, навчально-методичних

                   посібників з проблем позашкільної освіти та виховання,

                   автор методичної розробки «авторські розробки

                   хореографічних композицій за українськими мотивами

                   «Україна вишивана»

2010 рік     нагороджена відзнакою Одеської облдержадміністрації в          

                   зв'язку з святкуванням 25-річчям Зразкового ансамблю              

                   танцю «Натхнення»

2011 рік    - за вагомий внесок у відродження й пропаганду

                  національної культури, у рамках проведення обласного

                  конкурсу «Чисті роси»

 

На протязі 25 років її вихованці - лауреати та дипломанти різних районних, обласних, всеукраїнських та 2  міжнародних конкурсів-фестивалів («Таланти твої, Україно!», «Чисті роси», «Попутний вітер», «Містерія танцю», «Золотий зорепад», «Дружба без границь»). За весь цей період Алавацька В.В. поставила понад 250 танців, її учнями було надано понад 1100 концертів та виступів.   

         Хочеться закінчити словами Ґете: «Учаться в тих, кого люблять».  Щоб змінювати інших їх треба любити. Наш вплив на інших прямо пропорційно нашому до них відношенню.

Переглядів: 480 | Додав: rcdut | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar